Plan dnia
7:30 – 8: 15
- Przychodzenie dzieci do przedszkola
- Rozmowy indywidualne
- Zabawy dowolne podejmowane przez dzieci z własnej inicjatywy
- Porządkowanie sali po zabawach
8:15 – 8:40
- Ustalenie planu dnia przy wykorzystaniu symboli PCS (elementy komunikacji alternatywnej)
8:40 – 8:50
- Przygotowanie do śniadania
- Wyrabianie nawyku mycia rąk przed posiłkami oraz zwiększenie samodzielności w dbaniu o higienę osobistą
8:50 – 9:20
- Śniadanie: kształtowanie nawyków kulturalnego zachowania się przy stole i samodzielnego spożywania posiłków
9:20 – 10:00
- Poranny krąg: zastosowanie elementów stymulacji polisensorycznej; realizacja celów podstawy programowej
10:00 – 13:00
- Indywidualne zajęcia edukacyjno- terapeutyczne: rewalidacja (terapia pedagogiczna, psychologiczna, logopedyczna, rehabilitacja), wczesne wspomaganie rozwoju, dogoterapia
- Zajęcia i zabawy utrwalające treści z podstawy programowej
- Zabawy ruchowe w przedszkolu lub na świeżym powietrzu w zależności od pogody
- Zajęcia z globalnego czytania
13:00 – 13:10
- Przygotowanie do obiadu: zabiegi higieniczne
13:10 – 13:30
- Obiad: kształtowanie nawyków kulturalnego zachowania się przy stole i samodzielnego spożywania posiłków
13:30 – 13:45
- Czytanie bajek, słuchanie muzyki relaksacyjnej, dźwięków natury, kołysanek, masaże relaksacyjne, zastosowanie elementów chromoterapii
13:45 – 15:30
- Ćwiczenia stymulacyjne z dziećmi
- Zabawy swobodne według zainteresowań
- Zabawy piłką, klockami, układanie puzzli, czytanie bajek
- Porządkowanie sali
- Rozchodzenie się dzieci